Trainingen

Trainingen Pallas '67

Sinds 2006 trainen we op de toen nieuw aangelegde kunststofatletiekbaan van het sportcentrum De Bongerd. Sinds 2016 hebben we hier ook een clubhuis. Het merendeel van de trainingen begint dan ook hier. Denk je over trainen bij Pallas '67? Neem contact op met de trainer en kom dan 4 keer vrijblijvend meetrainen. Neem ook even de tijd om de onderstaande veiligheids- en baanregels door te nemen. N.B. Als de contactgegevens van de trainer niet zijn opgenomen, kun je contact opnemen via het algemene emailadres: info[at]pallas67.nl.

Trainingsrooster alle trainingen Pallas '67 (jeugd, volwassenen, ASS, instap)

Dag / Tijd Groep (Start)locatie Trainer(s)
Maandag
16.45 - 17.45 Mini-pupillen Baan Diede Wit Jippe Mietus
C-pupillen Baan Mirjam Broekmeyer
B-pupillen Baan Michel Kooyman Stefan Beukers
A-pupillen meisjes 1ejaars Baan Arnold Kraakman
A-pupillen meisjes 2ejaars Baan Linda van de Lagemaat
A-pupillen jongens 1ejaars Baan Ruud Haver
A-pupillen jongens 2ejaars Baan Patrick Beukers
18.00 - 19.30 D-junioren Baan Kadia Diedhiou Ruud Haver Patrick Beukers Marina van der Zee
18.00 - 19.45 C-junioren Baan Arjen Schots Nynke Groendijk/ Rik Hoevers
AB-junioren Baan Jan Willem vd Hek Nynke Groendijk/ Rik Hoevers
20.30 - 21.00 Conditietraining (HIIT) Baan Welmoed Soepboer
Dinsdag
19.00 - 20.30 Basisgroep Baan Mariska de Haan Ali Kir
Middengroep (vroeg) Baan Lydia de Haer
Wedstrijdgroep (<15 km) Baan Jeroen Zeinstra
Lange-afstandgroep (>15 km) Baan Arjen van Druten
Technische groep Baan Neeltje van Hulten
20.30 - 22.00 Middengroep (laat) Baan Arie Cuppen
Woensdag
09.30 - 10.30 Duurloopgroep Coörd.: Carla Koster Marja Immerzeel
16.45 - 17.45 Mini-pupillen Baan Paulien Adamse
C-pupillen Baan Erwin Thimister
B-pupillen Baan Patrick Smit Krijn van Hofweegen
A-pupillen meisjes 1ejaars Baan Welmoed Soepboer
A-pupillen meisjes 2ejaars Baan Janine van Hofweegen
A-pupillen jongens 1ejaars Baan Rik Hoevers
A-pupillen jongens 2ejaars Baan Ruud Haver
18.00 - 19.30 D-junioren Baan Caroline Groot Janine van Hofweegen Egon Hofstad Marina van der Zee
18.00 - 19.45 C-junioren Baan Arjen Schots Nynke Groendijk/ Jos de Wit
AB-junioren Baan Jan Willem vd Hek Nynke Groendijk/ Jos de Wit
Donderdag
16.45 - 17.45 Autistentrainingsgroep Baan Arnold Kraakman Els Jacobi Jippe Mietus Diede Wit
19.00 - 20.30 ABC-junioren Baan Jan Willem vd Hek
Basisgroep Baan Marcel Baatsen
Middengroep (vroeg) Baan Marcel Baatsen
Wedstrijdgroep (<15 km) Baan Jeroen Zeinstra
Lange-afstandgroep (>15 km) Baan Hans Wilmink
Technische groep Baan Welmoed Soepboer
20.00 - 21.30 Instaptraining Baan Arie Cuppen Moussa Kallo
20.30 - 22.00 Conditietraining (bootcamp) Baan Welmoed Soepboer
Middengroep (laat) Baan Arie Cuppen Ali Kir Mariska de Haan
Zaterdag
09.30 - 10.45 Bosgroep Start Scheidingslaan Dine Volker Maruschka van Marle Marion Bogers
09.30 - 11.00 AB-pupillen bos Campus/Hondenveldje Nienke Brouwer
10.00 - 11.30 CD-junioren bos Belmonte Arboretum Patrick Beukers Kadia Diedhiou Arjen Schots
10.00 - 11.15 Wedstrijdgroep fartlek Start Scheidingslaan Jeroen Zeinstra
Zondag
09.30 - 11.00 Lange-afstandgroep duurloop Baan Coörd.: Frederike Sieders
Middengroep duurloop Sportpark De Zoom Coörd.: Jaap Immerzeel

Trainingslocaties

  • Atletiekbaan: Bornsesteeg 2, Wageningen. Fietsers parkeren bij het clubhuis (fiets hierbij niet over het terras van het sportcentrum, maar achterlangs de sporthallen en de tennisvereniging) of voor de ingang van de sporthallen van de Bongerd. Parkeren met de auto kan ook voor het sportcentrum. Bij wedstrijden graag de auto parkeren op de campus, dit is vaak ook sneller (volg campus Wageningen UR, gebouw D).
  • Bosgroep volwassen en fartlektraining: einde Scheidingslaan, Wageningen.
  • Bostraining pupillen: op de campus, met start voor de sporthallen van de Bongerd, of in het bos, start bij het Hondenveldje aan de Zoomweg, Wageningen.
  • Bostraining junioren: Belmonte Arboretum, Wageningen

Veiligheidsplan en baanregels

Veiligheid op en rondom de baan

De trainers bij Pallas '67 hebben zich geconformeerd aan het veiligheidsplan van de vereniging. Jij draagt ook bij aan de veiligheid, deelname aan de training is op eigen risico. Respecteer de onderstaande baanregels en regels voor trainingen van de baan af of bostrainingen!

Mocht er toch wat gebeuren: in het clubhuis en het werfgebouw is een EHBO-set aanwezig. In het clubhuis en de concierges van de Bongerd is een telefoon. Het is bovendien handig om te weten dat bij de conciërges van De Bongerd een AED-uitrusting aanwezig is. Ook EHBO en koelijs is daar voorhanden.

Baanregels

Voor gebruik van de atletiekbaan gelden regels. Wij hebben deze baanregels in overleg met de Bongerd en met w.a.v. Tartlétos opgesteld. Palleten horen de regels te respecteren. Wijs ook anderen op de regels. Deze zijn nodig voor de bevordering van sociale en fysieke veiligheid. Bij herhaaldelijk overtreden neemt het bestuur maatregelen. De regels zijn als volgt:

Algemeen
  • Respecteer de eigendommen van de Bongerd, a.v. Pallas '67 en w.a.v. Tartlétos. Meld het als zaken kapot zijn, zeker als het onveilig is.
  • Houd ook rekening met anderen: maak gebruik van de toiletten in de Bongerd of het clubhuis (wildplassen verboden), vermijd rochelen en spugen op de baan of het veld en rook niet langs de baan.
  • Atleten die buiten de trainingstijden gebruik willen maken van baan of veld, moeten zich melden bij de receptie van De Bongerd. Gebruik van baan of veld is alleen mogelijk als daar geen andere activiteiten plaatsvinden of daarover positieve afstemming is geweest.
  • Het is de bedoeling dat je meetraint met jouw trainer tijdens de verenigingstrainingstijden van a.v. Pallas '67 en/of w.a.v. Tartlétos. Vermijd het trainen buiten trainingstijden van jouw groep. 'Wildlopers, -springers of -werpers' dragen bij aan de sociale- en fysieke onveiligheid van de dan trainende groepen.
  • Let te allen tijde op de veiligheid: vermijd het doorkruisen van andere groepen, kijk om je heen bij oversteken van baan en veld (let op die sprinters en werpers, het kan hard en ver gaan). Als je sterk snelheid moet minderen in je baan, kijk goed uit en stap eventueel uit naar het veld of naar een andere baan.
Gebruik rondebaan
  • Gebruik banen:
    Baan 1 en 2: Loopprogramma's lange afstand en sprint. Iedereen, ongeacht snelheid, mag lopen in baan 1. Baan 2 vrijhouden voor inhalen. Alleen naast elkaar lopen bij inhalen. N.B. Bij extreme drukte en gevaarlijke snelheidsverschillen tussen groepen kunnen trainers onderling afspraken maken over het gebruik van de banen.
    Baan 3 en 4: Intervalpauzes, seriepauzes, et cetera. Eventueel in- en uitlopen tijdens momenten dat veld en baan 1 en 2 in gebruik zijn.
    Baan 5 en 6: Loopscholing, sprint, horden, oefeningen, et cetera.
  • Loopscholing en korte sprint-/hordenoefeningen zijn bij uitzondering 'met de klok mee' toegestaan (op buitenste banen). Verder uitsluitend 'tegen de klok in' op de rondebaan lopen.
  • Tijdens de atletiektrainingen hebben rondebaangebruikers altijd voorrang boven de mensen die de baan kruisen.
Gebruik veld
  • Werpnummers hebben voorrang bij het gebruik van het middenveld. Gebruik door andere atleten alleen in overleg met de werptrainer.
  • Inlopen en uitlopen zo veel mogelijk op het gras (mits geen werpers actief zijn).
  • Putten in het veld na kogelslingeren zoveel mogelijk opvullen met spitvork of opvullen met zand.
Gebruik (pols)hoogspring-, zand- en kogelbakken
  • (Pols)hoogspringmatten na gebruik afdekken met hoes. Huisjes terugschuiven.
  • Zand, na gebruik zandbakken, zoveel mogelijk terugvegen. Zeilen terug leggen.
  • Sectoren kogelstoten egaliseren.
Regels voor trainingen van de baan af of bostrainingen

Het veiligheidsplan geeft ook regels voor trainers voor trainingen van de baan af of bostraining. De belangrijkste waar jij ook van op de hoogte moet zijn, zijn:

  • Houd je aan de verkeersregels. Vermijd overlast en wees beleefd en vriendelijk naar overige verkeersdeelnemers.
  • De trainer heeft ten alle tijde een werkende, mobiele telefoon bij zich.
  • Tijdens het lopen in een groep, loopt niemand alleen.
  • Wanneer er iemand onverhoopt geblesseerd raakt tijdens de training of onwel wordt, zorgt de trainer voor hulp. De trainer geeft de groep nadere instructie en/of wijst een vervanger aan.
  • De trainer bepaalt waar op de weg wordt gelopen. Op de openbare weg (wanneer er geen fiets of wandelpad aanwezig is) wordt links gelopen en op fietspaden rechts.
  • Alle deelnemers zorgen zelf in het donkere jaargetijde voor voldoende zichtbaarheid (voldoende reflecterend materiaal, loophesje en/of verlichting). Dit ter beoordeling van de trainer.
  • Wanneer sprake is van gevaar door agressiviteit van honden is het belangrijk om rustig te blijven en honden te negeren. Eventuele beten moeten worden behandeld bij de huisarts. Afhankelijk van de ernst van de situatie, wordt schriftelijk melding gemaakt bij eigenaar, politie en verzekering.
  • Wees attent op teken.