Koninklijke Onderscheiding voor Arie Cuppen en Wim Groenewegen

Koninklijke Onderscheiding voor Arie Cuppen en Wim Groenewegen

Arie Cuppen en Wim (Willem) Groenewegen werden op vrijdag 24 april, bij de traditionele lintjesregen, door de Wageningse burgemeester Floor Vermeulen onderscheiden met de versierselen van lid van de orde van Orde Nassau. In zijn toespraak tot Arie vroeg de burgemeester zich af of Arie wel tijd overhield. ‘Om zes uur ‘s ochtends ga je naar de schapen van de Grebbekudde, dan rij jij voor de voedselbank, ga naar de tehuizen voor Vluchtelingen onder één Dak, begeleid je tussendoor jongeren bij overgang naar de middelbare school en geef je ‘s avonds training’. Sinds 2012 gaf Arie training aan de Pallas loopgroepen basis en midden en was hij in het begin betrokken bij de cursus ‘Beginnen met hardlopen’. Zijn drive was om mensen aan het bewegen te krijgen. Voor Wim Groenewegen benadrukte de burgemeester zijn atletiekhart. ‘Je was al vanaf het begin betrokken bij Pallas ‘67, gaf trainingen aan de jeugd, jureerde wij wedstrijden, hielp ook mee met het organiseren van wedstrijden en vervolgens pakte je ook het bestuurswerk op. Als secretaris en later als voorzitter. In 1981 werd je benoemd tot erelid’. Willem was na zijn Pallastijd erg actief als vrijwilliger bij museum de Casteelse poort in Wageningen, als archivaris en als rondleider. Hij gaf ook rondleidingen door Wageningen om te vertellen over de historie van de stad.
Floor Vermeulen onderstreepte dat door de inzet van deze vrijwilligers de stad mooier wordt. Het zorgt voor verbinding tussen mensen dat zo belangrijk is voor de hele gemeenschap.
Na afloop werden Arie en Wim van harte gefeliciteerd namens Pallas ‘67.