Regels voor het gebruik van het clubhuis

In zijn algemeenheid zal gaan gelden: bij het beoefenen van de sport geldt de 1,5 meter regel niet, daarbuiten voor atleten van 18 jaar en ouder wel. En dat kan vrij letterlijk worden genomen. Dus tijdens pauzes e.d. gedurende de training en wedstrijden, vooraf en na afloop moet er afstand worden gehouden.

Houd bij het clubhuis, als je 18 jaar of ouder bent, 1,5 meter afstand van anderen. Let hier met name op bij het rondlopen en bij de deuren.

Plaatsen van de fietsen
• De fietsen mogen achter het hek bij het clubhuis worden geplaatst.
• Let goed op het afstand houden, en geef elkaar de ruimte bij de deur in het hek.

Binnen leggen van spullen
• Hang je jas/tas aan de kapstok in de gang of in de kleedkamer en ga daarna meteen weer naar buiten.
• Na de training de spullen pakken en direct het clubhuis verlaten als je niet blijft om een drankje te nuttigen.

WC-bezoek
• Het sanitair is toegankelijk, maar het aantal toiletten is beperkt.
• Desinfecteer je handen bij de ingang van het clubhuis. Op een tafeltje bij de ingang staan spullen hiervoor.
• Was je handen na het toiletbezoek en droog met een papieren handdoek. Gooi deze in de prullenbak (en niet in het toilet).
• Reinig het kraantje en toiletbril met een reinigingsdoekje en gooi deze in de prullenbak.

Kleedkamers
• Het gebruik van de kleedkamers is toegestaan, maar ook hier moet 1,5 afstand worden gehouden voor atleten van 18 jaar en ouder. Omdat hierop niet altijd toezicht kan worden gehouden (i.v.m. man/vrouw privacy) doen we een beroep op de verantwoordelijkheid van de gebruikers.
• Als er wordt gedoucht, maakt de gebruiker de douche zelf schoon.

Een drankje na de training buiten op het terras:
• Houd 1,5 m afstand.
• Het is verplicht om te zitten op een vastgestelde zitplek. Dit zijn 4 plekken per picknicktafel en 2 personen op de bank.
• De drank zal buiten worden geserveerd.

Een drankje na de training binnen in het clubhuis:
• Desinfecteer je handen bij de ingang van het clubhuis.
• Houd 1,5 m afstand.
• Het is verplicht om te zitten op een vastgestelde zitplek. Dit zijn 3 of 4 stoelen per tafel en 2 personen op de bank.
• Er mogen maximaal 2 personen aan de bar voor het ophalen van de bestelling.
• Verlaat de kantine via de aangegeven route.

Voor de barvrijwilligers
• Barvrijwilligers zijn aanwezig op dinsdag en donderdag, als de volwassenen trainen (naast enkele juniorengroepen).
• Cementkuip voor 1/3 deel vullen met water en een scheut afwasmiddel. Deze bij het werfgebouw naast putje zetten (mbv kruiwagen uit het werfgebouw). De trainers zorgen voor het opruimen van de kuip.
• Open het clubgebouw zodat kleedkamers, sanitair en eventueel krachthonk gebruikt kunnen worden.
• Open de deuren (gang en blauwe wand) naar het midgetgolf deel van het gebouw. Door deze deur kan de kantine worden verlaten.
• Zet bij de ingang van het clubhuis buiten op een tafeltje flessen alcohol neer om de handen te desinfecteren.
• Let op het maximum aan gasten. Een zitplek is verplicht.
• Wanneer er mensen binnen zitten: Luchtversing aanzetten (knop naast magazijndeur).
• In het secretariaat staan extra bankjes welke op het gras gezet kunnen worden. Na afloop weer in het secretariaat zetten.
• Let op dat 1,5 meter afstand wordt bewaard.
• Laat de atleten zo min mogelijk lopen: serveer buiten de drank bij de gasten aan tafel.
• Na vertrek van de gasten de tafels en stoelen schoonmaken.
• Toiletten schoonmaken aan het einde van de avond (invullen op de lijst in de gang)
• Klinken etc afnemen.
• Verzamel de was (ook uit het werfgebouw) in de wasmand in het clubhuis.
• Luchtverversing uitzetten.

Voor bestuursleden
• Bestuursleden zijn aanwezig aan het begin van de trainingen op maandag en woensdag, als de pupillen en junioren trainen.
• Cementkuip voor 1/3 deel vullen met water en een scheut afwasmiddel. Deze bij het werfgebouw naast putje zetten (m.b.v. kruiwagen uit het werfgebouw). De trainers zorgen voor het opruimen van de kuip.
• Open het clubgebouw zodat kleedkamers, sanitair en eventueel krachthonk gebruikt kunnen worden.
• Controleer of alles goed loopt. Als dit zo is, kan de training weer worden verlaten.

Voor trainers
• Zorg voor het opruimen van de kuip.
• Zorg voor het schoonmaken van het materiaal dat in het krachthonk is gebruikt.
• Op maandag en woensdag, als het bestuurslid de training heeft verlaten, moet het sanitair worden schoongemaakt, en moet het clubgebouw worden afgesloten. Maak als trainer onderling afspraken over het schoonmaken van het sanitair en materiaal.

Maximaal aantal personen per ruimte
• kantine: 21
• secretariaat: 4, maar wees je ervan bewust dat er geen luchtverversing is, en dat je als alternatief in de kantine met luchtverversing kunt overleggen
• krachthonk: 3
• kleedkamer: 4 voor hen die 18 jaar en ouder zijn, mits iedereen in een hoek omkleedt om de 1,5 meter afstand te houden