foto_1
foto 2
foto 3
foto leftbar

Clubhuis reservering

Clubkleding

Lid worden

Hardloopkalender

Contactpersonen

Mail ons:
  Vragen & suggesties
  Ledenadministratie
  Over deze website

Foto-albums

Youtube

Open training jeugdatletiek

Maandag 28 september organiseert Pallas'67 een open training voor de jeugd. Kinderen van 6 tot en met 18 jaar kunnen dan kennis te maken met deze actieve sport in de buitenlucht. Kinderen van 6 tot 12 jaar zijn welkom om kwart voor 5. Kinderen vanaf 12 jaar beginnen om kwart voor 6 met hun training. Deelname is gratis

Neem eigen en andermans kinderen mee en buurtjes en schoolgenoten naar de atletiekbaan (pupillen om 16:45 uur en junioren om 17:45 uur) en laat ze gratis meedoen met de trainingen. Vooraanmelden is niet nodig. Informatie telnr. 420088 (Nienke Brouwer). De training is op sportcentrum De Bongerd (route).

Atletiek is voor iedereen geschikt. Bovendien is de atletiek zo breed, dat iedereen er wel iets in vindt waar hij of zij goed in is. Er zijn lopers, gooiers (die kunnen zich uitleven met balgooien, discus- of speerwerpen, kogelstoten of kogelslingeren), en spingers (hoog, ver, hinkstap of polsstokhoog).

Al deze onderdelen van de atletiek kunnen bij Pallas’67 getraind worden. Ervaren trainers zorgen dat de atleten die onderdelen doen waar ze goed in zijn of waar ze zich het verst in kunnen ontwikkelen. In wedstrijden meten de deelnemers zich met elkaar, maar zeker ook met zichzelf: kan de prestatie nog verbeterd worden, kan het persoonlijk record nog iets scherper gesteld worden? Bij de pupillen van Pallas’67 ligt de nadruk op het plezier in bewegen en in het verbeteren van de eigen prestatie. Bovendien wordt er geprobeerd de kinderen zoveel mogelijk als team te laten sporten. Atletiek is in de visie van Pallas’67 niet allereerst een individuele sport, maar iets dat je samen doet. Pupillen trainen bij Pallas’67 twee keer anderhalf uur per week op de blauwe atletiekbaan van de Bongerd.

Bij de junioren gaat het natuurlijk ook om het plezier in bewegen en het verbeteren van de prestaties en de conditie. Junioren bereiden zich ook gericht voor op wedstrijden en proberen veel onderdelen uit om te ontdekken waar hun grootste kracht ligt.

Bij de open training op 28 september verzorgen ervaren jeugdtrainers eerst een ‘warming up’ om de spieren los te maken. Daarna gaan de deelnemers aan de slag met allerlei atletiekonderdelen.


 

392 x gelezen