foto_1
foto 2
foto 3
foto leftbar

Clubhuis reservering

Clubkleding

Lid worden

Hardloopkalender

Contactpersonen

Mail ons:
  Vragen & suggesties
  Ledenadministratie
  Over deze website

Foto-albums

Youtube

Trainen in de kou

Wat zijn de tips voor trainen in de ijzige kou?

Kleding

Zorg ervoor dat vocht van je lichaam af kan, zodat je niet bevriest door je eigen zweet. Runner's World heeft een leuke pagina om uit te vinden wat je aanmoet. Kijk wel eerst of het klopt met wat je bij normale temperaturen aanhebt. Vergeet niet je themo-onderlaag, tussenlagen naar wens, winddichte jas, muts en handschoenen.

Draag een sjaal/buff voor je mond om ervoor te zorgen dat de lucht die je inhaleert niet te droog is. De droge vrieslucht zorgt er namelijk voor dat je luchtwegen vernauwen. Als je een sjaal om hebt, dan hergebruik je wat vocht dat je uitademt.

Breng droge kleren mee en doe deze na je training zo snel mogelijk aan.

Training

Kun je misschien binnen al een beetje opwarmen, touwtjespringen, jumping jacks, trappenlopen? Ga zeker niet buiten een tijd kletsen met de groepsgenoten. Pas de training aan naar een duurloop of onderhoudstraining, snelheidstraining heeft geen zin met deze kou. Pas bij harde wind de route aan als je een eind gaat hardlopen, loop dan het eerste eind tegen de wind in, zodat het makkelijker is op de terugweg. En, misschien moet je er gewoon 2x per dag op uit, zodat je het niet met een lange tocht veel kouder hebt aan het eind.

Extra motivatie om er toch op uit te gaan.

 

161 x gelezen